10 június 2006

húsos batyuk



Ha már úgyis közeleg a hétvége, ha már olyan nagyon régen kotyvasztottam kedvemre a konyhában, ha már úgyis fagyasztó-takarítás projekt esedéket... hát akkor legyen :-)
Húsos-zöldséges batyu sült, most jött ki éppen a sütőből a második adag. Jajj, de kár, hogy a fényképezőgép illatokat nem tud fotózni....



Egy jó fél kiló darált hús volt az alap. Amíg olvadt,elmentem bevásárolni, vettem mellé még egy kis sárga paprikát, egy csomag mozzarella sajtot és egy kicsike konzervet, amelyben szeletelt gomba volt. És egy csomag leveles tésztát. Aztán hazahurcoltam a zsákmányt, megpirítottam a gombát és a kockázott paprikát egy kicsit és összekevertem a darált hússal.



A húst úgy fűszereztem, hogy kerestem valamit a konyhában... fokhagymás-vöröshagymás- bazsalikomos fűszerkeveréket találtam, jócskán szórtam a húsra és a zöldségekre. Aztán összekevertem, és kész is a töltelék.
A mirelit tészta szépen kiolvadt, míg hazazötyögtem a trolival, aztán két részre vágtam, kinyújtottam és az első körben csináltam négy nagy lepedőt, abba - mint egy hotdog - töltöttem bele egy nagy adag húst. A felcsavarás előtt belekerült a töltelék közepébe a felszeletelt mozzarella. Tekerés, tekerés, tojás a tésztára, zsuppsz a sütőbe, húsz perc múlva már mindenhol érezhető volt az illata a lakásban :-)
Gyors vacsora, a két nagy húsos-gombás-tésztás batyu bekebelezése (pohár sör és hab és...) után alig volt indíttatás befejezni a kotyvasztást :-)
A maradék tésztákból kicsi batyunakvalókat nyújtogattam, kis töltelék, tál, és az eredmény itt fent...
Igazán jó reggeli lesz holnapra :-)
(A mosogatásról, a tepsi és a tálak elsikálásáról majd egyszer... az egy horror, ha megszárad.. :-) ja és a sütőt is vissza kell toloncolni a helyére...)

Nincsenek megjegyzések: